09126873948 مهندس توده فلاح

ایتا بله تلگرام واتساپ >>>

کفپوش مهد کودک یکی از کاربردهای اصلی کفپوش گرانولی است. مراکز مهد کودک با توجه به فضای فعالیت کودکان باید ایمنی را اولویت اول اهداف خود قرار دهند و به موازات آن زیبایی محیط نیز برای متولیان مهد کودک، قطعا دارای اهمیت ویژه ای است. بنابر این شاید حساسترین نوع کاربری کفپوش گرانولی را در مورد کفپوش مهد کودک می توان مثال زد.

کفپوش مهد کودک

ایمنی کفپوش مهد کودک

کفپوش مهد کودک بایستی در وحله ی نخست ایمن باشد. کودکان علاوه بر روحیه ی  بازی گوشی که دلیلی بر آموختن و یادگیری است بدنی ظریف و حساس دارند که با کوچکترین سایش و یا برخورد پیش بینی نشده آسیب خواهند دید. ضمن اینکه نباید فعالیت های آنان را به محیط هایی کوچک محدود کرد بلکه درصدد ایجاد ایمنی باید کوشید. ایمنی دیوارها توسط دیوارپوش و ایمنی کف سالن توسط کفپوش گرانولی انجام می شود. با مسلح کردن کف، توسط کفپوش گرانولی ایمنی برخورد و یا افتادن کودکان بر روی سطح زمین تضمین خواهد شد. علاوه بر آن بعلت وزن بالای کفپوش مهد کودک ( به ازای هر میلی متر ضخامت یک کیلو گرم) امکان جابجایی کفپوش از مکان تعیین شده نخواهد بود.

بخاطر همین کودکان می توانند بدون محدودیت و نگرانی از بهم ریختگی و البته ایمنی بالا مشغول بازی و فعالیت باشند (این ویژگی را می توان یک برتری نسبت به تاتامی به حساب آورد).

مواد اولیه کفپوش مهد کودک

همانطور که گفته شد کفپوشی که در اتاق کودک نصب می شود ( کفپوش مهد کودک ) باید به ایمن بودن آن توجه ویژه ای داشت. برای رسیدن به ایمنی کفپوش ابتدا بایستی از شرکت های قابل اطمینان در زمینه ی تولید کفپوش گرانولی شروع کرد. چون به مراتب دیده شده که کفپوش هایی با مواد مصرفی بی کیفیت ساخته می شوند که نه تنها مطمئن نیستند بلکه خود ایمنی کودکان را به خطر می اندازند. شاید از خود بپرسید که مواد بی کیفیت باعث کاهش طول عمر کفپوش مهد کودک می شود ، و این چه ارتباطی به ایمنی دارد؟ پاسخ این سوال را در متن ذیل ملاحظه بفرمایید.

غربالگری دوباره کفپوش مهد کودک

جواب سوال در سه بخش اصلی مواد مصرفی گرانول ، چسب و رنگ است. همانطور که قبلا توضیح داده شد گرانول مصرفی در تولید کفپوش گرانولی از مواد بازیافتی لاستیک تشکیل شده است. از آنجا که درون لاستیک سیم های خشک برنده وجود داشته و در صورت غربال نشدن صحیح همراه مواد به شرکت تولید کفپوش آمده و به طبع روی سطح کفپوش قرار می گیرد. مسلما این سیم ها دلیلی برای تهدید ایمنی کودکان هستند.

نوین کفپوش

عدم وجود ایمنی بخاطر چسب نامرغوب

چسب نامرغوب که از مواد غیر استاندار تولید می شوند نیز ناقض ایمنی و آلودگی زا است. در تولید چسب از مواد طبیعی و شیمیایی استفاده می شود. مواد شیمیایی نامرغوب می تواند چسبی حساسیت زا بسازد. از این رو دامنه این آسیب می تواند تا پوست مصرف کننده و خارش های پوستی نیز ادامه داشته باشد. در صورتی که چسب گفته شده برای تولید کفپوش مهد کودک استفاده شود، بعلت حساسیت مصرف، عوارضی دوچندان خواهد داشت.

نوین کفپوش

عوارض رنگ بی کیفیت کفپوش

رنگ کفپوش نیز نباید از مواد شیمیایی استفاده شده باشد. شایان ذکر است همانطور که راجع به عوارض چسب نامرغوب و شیمیایی توضیح داده شد، در مورد رنگ های شیمیایی نیز حساسیت های پوستی ایجاد خواهد شد. از این رو رنگ های متداول ، مطمئن و مورد استفاده شرکت نوین کفپوش رنگ هایی هستند که از خانواده رنگ های معدنی، که از مواد معدنی استخراج شده و هیچگونه حساسیتی را برای پوست ایجاد نخواهند کرد.

دیزاین داخلی توسط کفپوش مهد کودک

رنگ بندی کفپوش مهد کودک در دیزاین داخلی بسیار تاثیرگذار است. همانطور که میدانید وسایل کودکان دارای رنگبندی متنوع و حتی خیره کننده هستند.

این مسئله نه تنها تصادفی نیست بلکه می تواند در روند رشد، افزایش هوش و پیشرفت کودکان بسیار مفید باشد. کفپوش های تولید شده برای مهد کودک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کودکان برای بازی و جست و خیز نیاز به انرژی دارند که استفاده از رنگ های شاد و متنوع این مهم را برای آنان به ارمغان  می آورد.

همانطور که غذا به ماهیچه و اندام او انرژی میدهد رنگ نیز یکی از عوامل مهم و انرژی زا در روحیه اوست. اتاق کودکان بهترین محیطی است که می تواند در تقابل و تضاد رنگی قرار گرفته و روابط را با تلاش فردی و درونی بیاموزد گرچه این تجربه می تواند در بازی گروهی بدست آید.

برای رسیدن به این هدف در ساخت کفپوش مهد کودک بایستی توجه ویژه ای داشت به طوری که علاوه بر تنوع رنگ کفپوش گرانولی برای مهدهای کودک مراحل جداگانه ای برای پایش و غربال گرانول (یکی از مواد اولیه تولید) صورت می گیرد .

نوین کفپوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *