09126873948 مهندس توده فلاح

ایتا بله تلگرام واتساپ >>>

کفپوش باشگاه بدنسازی اصلی ترین کاربرد کفپوش گرانولی است. به طور خلاصه ایمنی ورزشکار و تجهیزات و بعد از آن زیبایی محیط دو هدف اصلی این کفسازی است اما محاسن دیگری را نیز می توان برشمرد که استفاده از آن را ضروری ساخته است. در ادامه با توضیحاتی راجع به ویژگی ها و مواردی که نصب کفپوش باشگاه بدنسازی را لازم میدارد با شما هستیم.

کفپوش باشگاه بدنسازی

ایمنی کفپوش باشگاه بدنسازی

ایمنی بدن ورزشکار

کفپوش باشگاه بدنسازی با ایمنی ورزشکار همراه است. از آنجا که در سالن های پرورش اندام که همواره ورزشکار با وسایل سنگین مانند هالتر و دمبل سر کار دارد و هنگام فعالیت ، وزن آنها بر روی ستون فقرات و یا مفاصل ورزشکار ختم می شود نیاز است تا تنش های ایجاد شده بدون بروز آسیب دفع شود.

برای نمونه می توان به کفش ورزشی و کمربند ورزشی اشاره کرد. کفش ورزشی باعث دفع فشار به کف می شود و کمربند ، عظلات کمر را منغبض می کند تا فشار وارد را عظلات کمر مهارکنند. گرچه اینگونه تجهیزات برای ایمنی ورزشکار لازم هستند اما سطح سالن نیز باید ارتجاع مناسبی همانند کف کفش ورزشی داشته باشد.پیوستگی در تمامی نقاط باشگاه مخصوصا نقاط اصلی مانند جلوی ایستگاه دستگاه که ورزشکار برای ست ورزشی خود در آن حیطه قرار خواهد گرفت.

ایمنی کفپوش باشگاه بدنسازی فقط مختص مفاصل و یا کمر نیست. چون بغیر از موارد گفته شده امکان افتادن ورزشکار نیز وجود دارد در نتیجه بر روی سطحی لاستیکی اتفاق خواهد افتاد و هیچ خطری ورزشکار را تهدید نخواهد کرد.

ایمنی تجهیزات

کفپوش باشگاه بدنسازی نتنها محافظ بدن ورزشکاران است بلکه با طول عمر تجهیزات ورزشی نیز رابطه ای مستقیم دارد. چون در صورت نبود آن و پرتاب شدن هالتر و دمبل بر روی زمین علاوه بر آسیب کف سالن مفاصل تجهیزات و گاها وزنه ها فرسوده خواهند شد. علاوه بر این انواع توپ های مورد استفاده طناب ، استپ و … نیز از خطر فرسودگی مصون نخواهند بود. بنابراین علاوه بر دلایلی دیگر استفاده از کفپوش گرانولی که در ادامه مفصل توضیح داده می شود اصل ایمنی ورزشکاران و وسایل و تجهیزات سالن ورزشی است که نباید بخاطر کفپوش های غیر ایمن و یا غیر استاندارد که به وفور یافت می شود لطمه ای وارد آید.

زیبایی کفپوش باشگاه بدنسازی

کفپوش باشگاه بدنسازی فقط ساختاری ایمن ندارد و برای زیبایی و هماهنگی کف و حاشیه دیوار نیز می توان کفپوش باشگاه بدنسازی بی نظیر استفاده کرد. ما روزانه در محیط پیرامون خود انواع رنگ ها را میبینیم. این رنگ ها بدون آنکه در لحظه متوجه شویم دارای انرژی هستند که البته گاهی بخاطر انتخاب نادرست و ناهماهنگ با محیط می تواند باعث صلب انرژیمان گردند.

حال همین ویژگی را می توان با راندمان بالا در کفپوش باشگاه بدنسازی بکار برد. رنگ هایی را انتخاب کرد که با حال و هوای باشگاه ( در این مورد صرفا بدنسازی) سازگار باشند. و باعث انرژی گرفتن روحیه ورزشکار حین تمرین گردد. از اینرو توصیه می شود به انتخاب نوع رنگ و البته هماهنگی توجه شود. پس از بحث انرژی مثبت ، زیبایی نیز دور از توقع نخواهد بود.

اصل زیبایی یعنی هماهنگی. شما می توانید با توجه به هماهنگی به زیبایی سالن ورزشی خود برسید. البته هماهنگی رنگبندی کفپوش باشگاه بدنسازی یک اصل است و زیبایی یک سلیقه که باید به هریک در حوزه محدوده خود اندیشید. اما بنابر تجربه و سفارشات ۱۰ سال اخیر ، اکثرا به صورت نصف به نصف و اجرای شطرنجی هستند.

یعنی دو رنگ متفاوت در کنار هم که سلایق مختلفی را در بر میگیرد. به این ترتیب با وجود کفپوشی مناسب می توان هم ایمنی و هم زیبایی را در کنار هم داشت.

نوین کفپوش

حرکات نرمش و درازکش بر روی کفپوش

برخی حرکات نرمشی مخصوصا قبل از تمرین اصلی نیاز به دویدن و درازکشیدن بر روی زمین را دارد. در اینجا نیز کفپوش باشگاه بدنسازی این فعالیت ها را مطلوب و دلچسب می کند. ت

صور کنید که برای نرمشی نیاز داشته باشید که روی کمر و بر روی زمین دراز بکشید. این کار اگر ناشدنی باشد بقدری سخت خواهد بود که ورزشکار قیدش را خواهد زد. اما با کفپوش باشگاه بدنسازی مناسب جدا از اینکه با گرد و خاک کف سالن در ارتباط نیستید بر روی سطحی دراز می کشند که سرد و یا مرطوب نیست. بخاطر همین موضوع که در نگاه اول زیاد به چشم نمیخورد تمرین های مقدماتی اصولی و کامل انجام خواهد شد و بدن ورزشکار به دمای لازم قبل از ست های ورزشی خواهد رسید.

ویژگی کفپوش گرانولی در حرکت های هوازی و دویدن نیز بسیار حائز اهمیت است. بدون کفپوش احتمال سر خوردن هنگام دویدن وجود دارد که اگر حادثه ای رخ ندهد باعث فشار بر روی مفاصل خواهد شد. اما اصطحکاک مناسب کفپوش گرانولی باعث می شود که هنگام استارت مطمئن داشته و حین دویدن احتمال آسیب وجود نداشته باشد.

نوین کفپوش

ضخامت های مناسب کفپوش های بدنسازی

کفپوش باشگاه بدنسازی در ضخامت های متنوعی با کاربردهای مختلف تولید می شوند که هریک برای کاربردی مختص خود بوده و یا می تواند شامل چندین کاربرد مختلف باشد. همواره قبل از سفارش کفپوش سوال می شود که چه ضخامتی برای باشگاه بدنسازی مناسب است.

باید گفت که هر ضخامتی بالاتر از ۲۰ میلی متر و نه کمتر را می توام در باشگاه بدنسازی استفاده کرد اما کفپوش ۲۰ میلی متر علاوه بر کاربرد متداول بیشترین استفاده را در باشگاه بدنسازی دارد. ضخامت های ۲۵ میلی متر و یا حتی ۳۰ میلی متر را برای مواردی که سالن دارای طبقه زیرین باشد پیشنهاد می کنیم. کمتر از این ضخامت ها برای سالن های گالری که فعالیتی غیر از قدم برداشتن ندارد مناسب است و نه باشگاه بدنسازی.

نوین کفپوش

قیمت کفپوش باشگاه بدنسازی

قیمت کفپوش باشگاه بدنسازی به عوامل متعددی وابسته است که باعث دوام و ماندگاری می شود. کفپوش مناسب باشگاه هایی که با وزنه های سنگین سروکار دارند باید تحمل پرتاب هر نوع بار سنگینی را داشته باشند. در غیر این صورت فعالیت در این نوع ورزش می تواند آسیب جدی به کفپوش وارد نماید.

اولین فاکتور در قیمت کفپوش

اولین عامل تعین کننده کیفیت کفپوش باشگاه پرورش اندام مقدار و نوع چسب مورد استفاده است. چسب این کفپوش که به صورت انحصاری و ویژه در شرکت نوین کفپوش ساخته می شود طول عمر بالایی داشته و نسبت به کفپوش پارک متفاوت است. و البته مقدار چسب نیز در کیفیت کفپوش بسیار مهم است بطوری که استفاده کمتر از حد چسب باعث گسیختگی کفپوش خواهد شد.

دومین فاکتور در قیمت کفپوش

دومین فاکتور در قیمت کفپوش باشگاه بدنسازی ابعاد و ضخامت استاندارد است. ضخامت های ۲۰ و ۲۵ میلی متر با ابعاد یک متر مربع متداولترین ابعاد این نوع کفپوش است. البته خود ضخامت و ابعاد نیز باید کاملا یکدست تولید شوند که می تواند کیفیت نهایی نصب را سامل شود.
و نهایتا باید سهمی هم برای کیفیت گرانول مورد استفاده در قیمت کفپوش باشگاه بدنسازی قرار داد. کیفیت گرانول باشگاهی نیز در این کفپوش بی تاثیر نیست. گرانول کامیونی مناسب برای تولید کفپوش زیر وزنه توصیه می شود که البته دارای قیمت بالاتری نسبت به همتایان خود است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *